Radioaktivitás, sugárvédelem

Tulajdonságok
Tananyag típusa és iskolafokozat*:
  • feladatgyűjtemény
  • szakgimnázium
  • technikum
Szerző*: Ságiné Hende Adrienn
Ajánlott évfolyam*:
  • 12. évfolyam
  • 13. évfolyam
  • egyéb
Ajánlott létszám*:
  • kiscsoport (maximum 15 fő)
  • nagycsoport (teljes osztály)
Időkeret*: 11-20 tanóra
Helyszín: tanterem
Kompetenciák*:
  • Anyanyelvi kommunikáció
  • Matematikai, természettudományi és technológiai kompetenciák
  • Digitális kompetencia
  • Személyközi és állampolgári kompetenciák
Tananyagfejlesztő intézménye*: Herman Ottó Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Ágazat*: Környezetvédelem és vízügy
Közismereti tantárgyak szakgimnázium: Fizika
Szaktantárgy:
  • szakmai elmélet
  • szakmai gyakorlat
Szakmai elméleti tantárgy: Környezetvédelem, környezetvédelmi technológiák
Pályázat: GINOP-6.2.3

Az atomenergia napjaink egyik legaktuálisabb kérdésköre, megosztja az EU-t és az egész világot. A tananyag célja az atomenergia felhasználási területeinek (elsősorban az atomerőművek), környezeti hatásainak bemutatása, az ehhez kapcsolódó komplex látásmód, felelősségtudat kialakítása a környezetvédelmi technikus jelöltekben. Célja a műszaki tartalmak mellett bemutatni a környezet- egészségügyi vonatkozásokat is. A tananyag elsajátítása révén a tanulóknak naprakész ismeretei lesznek a radioaktivitás, sugárvédelem témakörében. Képesek lesznek megfelelően alkalmazni a radiológiai fogalmakat, elvégezni a témához kapcsolódó számítási feladatokat, műszaki és szakmai leírásokat olvasni, értelmezni és ebből helyes következtést levonni. A környezetvédelmi technikusnál elvárt szakmai attitűdök fejlesztése kiemelt cél, mint fenntarthatóságra törekvés; problémaközpontú szemléletmód kialakítása; önálló, de szakmailag megalapozott, határozott szakmai vélemény kialakítására törekvés; elővigyázatosság és megelőzés szem előtt tartása; elérhető legjobb technológiák előnyben részesítése; innovatív, kreatív megoldásokra készség; elkötelezettség a különböző szereplők érdekviszonyainak összehangolása, a helyi közmegegyezés kialakítása iránt; magas szintű logikai és kritikai gondolkodásra, információkezelésre és kommunikációra törekvés.