| Tulajdonságok | |
|---|---|
| Tananyag típusa és iskolafokozat*: |
|
| Szerző*: | Ságiné Hende Adrienn |
| Ajánlott évfolyam*: |
|
| Ajánlott létszám*: |
|
| Időkeret*: | 11-20 tanóra |
| Helyszín: | tanterem |
| Kompetenciák*: |
|
| Tananyagfejlesztő intézménye*: | Herman Ottó Környezetvédelmi és Mezőgazdasági Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégium |
| Ágazat*: | Környezetvédelem és vízügy |
| Közismereti tantárgyak szakgimnázium: | Fizika |
| Szaktantárgy: |
|
| Szakmai elméleti tantárgy: | Környezetvédelem, környezetvédelmi technológiák |
| Pályázat: | GINOP-6.2.3 |
Az atomenergia napjaink egyik legaktuálisabb kérdésköre, megosztja az EU-t és az egész világot. A tananyag célja az atomenergia felhasználási területeinek (elsősorban az atomerőművek), környezeti hatásainak bemutatása, az ehhez kapcsolódó komplex látásmód, felelősségtudat kialakítása a környezetvédelmi technikus jelöltekben. Célja a műszaki tartalmak mellett bemutatni a környezet- egészségügyi vonatkozásokat is. A tananyag elsajátítása révén a tanulóknak naprakész ismeretei lesznek a radioaktivitás, sugárvédelem témakörében. Képesek lesznek megfelelően alkalmazni a radiológiai fogalmakat, elvégezni a témához kapcsolódó számítási feladatokat, műszaki és szakmai leírásokat olvasni, értelmezni és ebből helyes következtést levonni. A környezetvédelmi technikusnál elvárt szakmai attitűdök fejlesztése kiemelt cél, mint fenntarthatóságra törekvés; problémaközpontú szemléletmód kialakítása; önálló, de szakmailag megalapozott, határozott szakmai vélemény kialakítására törekvés; elővigyázatosság és megelőzés szem előtt tartása; elérhető legjobb technológiák előnyben részesítése; innovatív, kreatív megoldásokra készség; elkötelezettség a különböző szereplők érdekviszonyainak összehangolása, a helyi közmegegyezés kialakítása iránt; magas szintű logikai és kritikai gondolkodásra, információkezelésre és kommunikációra törekvés.