Adott terület talajtani és cönológiai értékelése

Tulajdonságok
Tananyag típusa és iskolafokozat*:
  • élménypedagógia
  • feladatgyűjtemény
  • szakgimnázium
  • módszertani leírás
  • technikum
Szerző*: Füzi Boglárka, Sass Vivien
Ajánlott évfolyam*: 11. évfolyam
Ajánlott létszám*: kiscsoport (maximum 15 fő)
Időkeret*: 11-20 tanóra
Nehézség*: közepes (átlagos teljesítményű tanulók számára szól)
Kompetenciák*:
  • Anyanyelvi kommunikáció
  • Matematikai, természettudományi és technológiai kompetenciák
  • Digitális kompetencia
  • Tanulás tanulása
  • Szakmai követelményrendszerből kivett kompetenciák
Tananyagfejlesztő intézménye*: Roth Gyula Erdészeti, Faipari, Kertészeti és Környezetvédelmi Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Ágazat*: Környezetvédelem és vízügy
Szaktantárgy:
  • szakmai elmélet
  • szakmai gyakorlat
Szakmai elméleti tantárgy: környezetvédelmi alapismeretek
Pályázat: GINOP-6.2.3

A foglalkozások alatt a tanulók megismerik a talaj jellemzői és a növénytársulások igényei között lévő összefüggéseket. A tananyag feldolgozása során, a diákok gyakorlati jártasságot szereznek a talajtani és a cönológiai vizsgálatok elvégzésére vonatkozóan. A következő kulcsfogalmakat kell értenie és használnia a diáknak a tananyagrész elsajátítása során: talaj, genetikai talajtípusok, kémiai és fizikai tulajdonságok, általános indikátorelv, flóra, vegetáció, társulás, borítás, ökológiai mutatók, cönotípus, Simon-féle természetvédelmi érték. A tananyag elsősorban környezetvédelmi technikusoknak készült.