Az élménypedagógiai tananyag 9-10. osztályos virágkötő és gazda tanulóknak készült. Egy előkészítő órával indul, majd egy természetvédelmi túrával folytatódik a Sóstó Természetvédelmi Területre Székesfehérváron, ahol növénymegfigyelési és növénymeghatározási feladatokat végeznek a tanulók tanári irányítással: kosborok és a szántóföldön is megjelenő gyomnövények azonosítása Plantnet és nyomtatott növényhatározó segítségével. Az elméleti anyagot gyakorlati foglalkozás keretében egyszerű herbárium és ikebanák elkészítésével tesszük élményszerűvé, megfoghatóvá.
A tananyag célja a természetvédelem, a növényismeret, a szakmai tudatosság összekapcsolása közvetlen élményen keresztül, és a kísérletezési kedv fenntartása.
Az előkészítő órán csoportmunkában fókuszáljuk a figyelmet a természetvédelmi túrára, a védett kosborokra, és a lehetséges virágkötészeti alkotásokra.
Egy gondolattérkép alkalmazás segítségével a feladatok vázlat fomájában jelennek meg.
Három csoportban kooperatív technikával feldolgozott, online forrást használó feladatok, amelyek a természetvédelmi területre, a kosborokra és a lehetséges virágkötészeti alkotásokra irányítják a tanulók figyelmét.
Gondolattérkép alkalmazással vázlatot kínálunk, és a tanulók figyelmét a túrára koncentráljuk. A feladatok felkeltik a tanulók érdeklődédét, megmozgatják fantáziájukat.
A Kosbortúra előkészítő órája végén ingyenes játékokkal elmélyítjük a tananyagot.
Védett kosborok nevét gyakoroltató szókereső, amely szerkeszthető, nyomtatható is.