Gyomnövényismeret és meghatározás

Tulajdonságok
Tananyag típusa és iskolafokozat*:
  • élménypedagógia
  • szakgimnázium
  • IKT feladat
Szerző*: Farkas Dezső
Ajánlott évfolyam*: 13. évfolyam
Ajánlott létszám*:
  • egyéni
  • kiscsoport (maximum 15 fő)
  • nagycsoport (teljes osztály)
Időkeret*: 11-20 tanóra
Helyszín:
  • tanterem
  • kültér (udvar, szabadban, erdőben, stb.)
Nehézség*: közepes (átlagos teljesítményű tanulók számára szól)
Kompetenciák*:
  • Anyanyelvi kommunikáció
  • Matematikai, természettudományi és technológiai kompetenciák
  • Digitális kompetencia
  • Tanulás tanulása
  • Személyközi és állampolgári kompetenciák
  • Vállalkozói kompetencia
  • Szakmai követelményrendszerből kivett kompetenciák
Tananyagfejlesztő intézménye*: Jávorka Sándor Mezőgazdasági és Élelmiszeripari Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégium, Tata
Ágazat*: Mezőgazdaság és erdészet
Szaktantárgy:
  • szakmai elmélet
  • szakmai gyakorlat
Pályázat: GINOP-6.2.3

Legfontosabb gyomnövények jellemzői, csoportosításuk, felismerésüket segítő online adatforrások. Adott terület gyomnövényeinek azonosítása kiscsoportban, majd házi feladatként önállóan, a terepi adatok rögzítésével. Cél a magabiztos gyomfelismerés, az internetes határozók használatának gyakorlása, a terepi adatrögzítés, továbbítás elsajátítása, a mobiltelefon gyakorlati hasznának demonstrálása, a tanári (mentori) visszacsatolás, ellenőrzés lehetőségének megteremtése.

A tananyag elemei

A gyomnövények fogalma, jelentősége, alaktana
  PowerPoint
Elérhető

Technikus szinten szükséges lapfogalmak, növénymorfológiai alapismeretek

Gyakorló feladat gyomfelismerés
  ZIP
Elérhető

Gyomnövény nevek és képek párosítása

A gyomnövények csoportosítása
  PowerPoint
Elérhető

Az életforma szerinti csoportosítás logikája, az életforma csoportok jellemzése.

gyomnövényismeret ellenőrzés
  Szöveg
Elérhető

Időzíthető online feladatlap

Digitális gyomnövényhatározó
  Beágyazás
Elérhető

A legfontosabb gyomnövények leírása, besorolása, szemléltetése