Színes világ

Tulajdonságok
Tananyag típusa és iskolafokozat*: élménypedagógia
Szerző*: Biczó Tünde
Ajánlott évfolyam*:
  • 09. évfolyam
  • 10. évfolyam
  • 11. évfolyam
Ajánlott létszám*:
  • kiscsoport (maximum 15 fő)
  • nagycsoport (teljes osztály)
Időkeret*: 11-20 tanóra
Nehézség*: könnyű (minden tanuló számára teljesítető, még az átlag alattiak számára is)
Kompetenciák*:
  • Matematikai, természettudományi és technológiai kompetenciák
  • Digitális kompetencia
  • Tanulás tanulása
Tananyagfejlesztő intézménye*: Szombathelyi Élelmiszeripari, Földmérési Szakgimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
Közismereti tantárgyak szakközépiskola: Matematika
Közismereti tantárgyak szakiskola: Matematika
Közismereti tantárgyak szakgimnázium: Matematika
Szakmai elméleti tantárgy: Szakmai számítás
Pályázat: GINOP-6.2.3

A foglalkozásokon a tanulók megismerkednek a geometria területén belül, a sík- és térgeometria alapvető elemeivel. A csoportmunkára helyezem a hangsúlyt, segíthetik egymást a tanulók és a feladatok megosztásával jobban, kiegészíthetik eltérő tudásukat/ismereteiket. A tananyag feldolgozását úgy igyekeztem összeállítani, hogy a felhasználónak, Neked minél több öröme teljék, az újszerű megoldásokban a tanítványokkal együtt. Öröm a matematikában? -tehetnéd fel a kérdést. Igen! Mindenki örül, ha könnyedén eligazodik az őt körülvevő világban (innen a cím), ha megérti és ügyesen meg tudja oldani a szakmájában elé kerülő újszerű feladatokat. A világot csak lépésről lépésre haladva tudjuk megismerni és megérteni. A tananyagfejlesztésben felidézünk, néhány olyan ismeretet, amely a felhasználó (diák) hasznára válik a szakma tanulása, alkalmazása során és az élet más területein. Gondolkodni jó! Mindenki örül, ha következetes és logikus gondolkodással meg tud birkózni egy megoldhatatlannak tűnő problémával, átélheti a siker élményét. A matematika, a ráció, a logikus gondolkodás, a minket körülvevő világ megismerésének egyik leghatékonyabb ezköze. Elválaszthatatlan a gondolkodó embertől és teljessé teszi mindennapi tevékenységeit. Tapasztalati tanulás a szabadban. Síkidomok és testek keresése a szomszédos parkban. Érdekesebbé tehetjük a tanórákat az önálló mintagyűjtéssel, a változatos feladatvégzéssel. Megerősíthetjük a becslés fontosságát és tantárgy hasznosságát. Szakmájával kapcsolatban előforduló testek (számítás adatokkal) megismerése (felismerése).

A tananyag elemei