| Tulajdonságok | |
|---|---|
| Tananyag típusa és iskolafokozat*: |
|
| Szerző*: | Viszked Ferenc |
| Ajánlott évfolyam*: |
|
| Ajánlott létszám*: | kiscsoport (maximum 15 fő) |
| Időkeret*: | 11-20 tanóra |
| Nehézség*: | közepes (átlagos teljesítményű tanulók számára szól) |
| Kompetenciák*: |
|
| Tananyagfejlesztő intézménye*: | Kisalföldi Agrárszakképzési Centrum |
| Ágazat*: |
|
| Szakmai elméleti tantárgy: | Műszaki rajz |
| Pályázat: | GINOP-6.2.7 |
A gyakorlati feladatok végrehajtása többségében műszaki dokumentációk alapján történik. A tanulás során kiemelt cél, hogy tanulók képesek legyenek értelmezni a műszaki dokumentációkat, alkatrészrajzokat, elkészíteni az alkatrészek műhelyrajzát és a munkadarab kialakításának technológiai dokumentációját. A tanulók kombinatív és logikai képességének fejlesztése mellett a tantárgy az esztétikai igényesség kialakulásához is hozzájárul.
A hazai mezőgazdaság digitális átállásának mostani feladatait a Digitális Jólét Program (DJP) keretében elkészült Magyarország Digitális Agrár Stratégiája (DAS) határozza meg.
A mezőgazdaság 4.0 céljai között megfogalmazott digitális kompetenciák fejlesztése már az oktatás során is előtérbe kerül. A hagyományos géprajzoktatás helyett a számítógéppel segített vagy támogatott géprajzoktatáshoz szeretnék segítséget nyújtani.
A projekt a mezőgazdasági gépésztechnikus képzés során műszaki rajzot tanuló tanulóknak és oktatóiknak szól. A programterv 30 tanóra rajzi feladatait a számítógépes lehetőségek kihasználásával mutatja be.