Tulajdonságok | |
---|---|
Tananyag típusa és iskolafokozat*: |
|
Szerző*: | Viszked Ferenc |
Ajánlott évfolyam*: |
|
Ajánlott létszám*: | kiscsoport (maximum 15 fő) |
Időkeret*: | 11-20 tanóra |
Nehézség*: | közepes (átlagos teljesítményű tanulók számára szól) |
Kompetenciák*: |
|
Tananyagfejlesztő intézménye*: | Kisalföldi Agrárszakképzési Centrum |
Ágazat*: |
|
Szakmai elméleti tantárgy: | Műszaki rajz |
Pályázat: | GINOP-6.2.7 |
A gyakorlati feladatok végrehajtása többségében műszaki dokumentációk alapján történik. A tanulás során kiemelt cél, hogy tanulók képesek legyenek értelmezni a műszaki dokumentációkat, alkatrészrajzokat, elkészíteni az alkatrészek műhelyrajzát és a munkadarab kialakításának technológiai dokumentációját. A tanulók kombinatív és logikai képességének fejlesztése mellett a tantárgy az esztétikai igényesség kialakulásához is hozzájárul.
A hazai mezőgazdaság digitális átállásának mostani feladatait a Digitális Jólét Program (DJP) keretében elkészült Magyarország Digitális Agrár Stratégiája (DAS) határozza meg.
A mezőgazdaság 4.0 céljai között megfogalmazott digitális kompetenciák fejlesztése már az oktatás során is előtérbe kerül. A hagyományos géprajzoktatás helyett a számítógéppel segített vagy támogatott géprajzoktatáshoz szeretnék segítséget nyújtani.
A projekt a mezőgazdasági gépésztechnikus képzés során műszaki rajzot tanuló tanulóknak és oktatóiknak szól. A programterv 30 tanóra rajzi feladatait a számítógépes lehetőségek kihasználásával mutatja be.