Műszaki rajz oktatása, méretarányos és axonometrikus ábrázolás

Tulajdonságok
Tananyag típusa és iskolafokozat*:
  • feladatgyűjtemény
  • IKT feladat
  • technikum
  • szakképző iskola
Szerző*: Viszked Ferenc
Ajánlott évfolyam*:
  • 10. évfolyam
  • 11. évfolyam
Ajánlott létszám*: kiscsoport (maximum 15 fő)
Időkeret*: 11-20 tanóra
Nehézség*: közepes (átlagos teljesítményű tanulók számára szól)
Kompetenciák*:
  • Matematikai, természettudományi és technológiai kompetenciák
  • Digitális kompetencia
  • Szakmai követelményrendszerből kivett kompetenciák
Tananyagfejlesztő intézménye*: Kisalföldi Agrárszakképzési Centrum
Ágazat*:
  • Gépészet
  • Mezőgazdaság és erdészet
Szakmai elméleti tantárgy: Műszaki rajz
Pályázat: GINOP-6.2.7

A gyakorlati feladatok végrehajtása többségében műszaki dokumentációk alapján történik. A tanulás során kiemelt cél, hogy tanulók képesek legyenek értelmezni a műszaki dokumentációkat, alkatrészrajzokat, elkészíteni az alkatrészek műhelyrajzát és a munkadarab kialakításának technológiai dokumentációját. A tanulók kombinatív és logikai képességének fejlesztése mellett a tantárgy az esztétikai igényesség kialakulásához is hozzájárul.

A hazai mezőgazdaság digitális átállásának mostani feladatait a Digitális Jólét Program (DJP) keretében elkészült Magyarország Digitális Agrár Stratégiája (DAS) határozza meg. 

A mezőgazdaság 4.0 céljai között megfogalmazott digitális kompetenciák fejlesztése már az oktatás során is előtérbe kerül. A hagyományos géprajzoktatás helyett a számítógéppel segített vagy támogatott géprajzoktatáshoz szeretnék segítséget nyújtani.

A projekt a mezőgazdasági gépésztechnikus képzés során műszaki rajzot tanuló tanulóknak és oktatóiknak szól. A programterv 30 tanóra rajzi feladatait a számítógépes lehetőségek kihasználásával mutatja be.

A tananyag elemei